• איזה ניגון ביקש טוקר מכל האמנים לשיר באותה שעה?

    אמש, י"ד כסלו הוא תאריך מיוחד בלוח השנה החב"די. התאריך בו התחתן האדמו"ר מליובאוויטש. מנחם טוקר ב"זמן אוויר" ביקש מרשימה ארוכה של אמנים בשידור חי שינגנו את ניגון חב"ד 'ניגון הצמח צדק' בשעה 22:00.

    ראשון עלה, הזמר שמחה פרידמן "בשמחה נעשה את הניגון הזה" אמר "ניגון הצמח צדק הוא ניגון בן מאה וחמישים שנה. בערי וועבר חידש אותו" אמר וסיפר כי הלילה הוא מנגן בחתונה מאד מתאימה לרעיון הזה "הלילה יש לי חתונה בכפר חב"ד. ביקשו ממני שבחתונה יהיו אך ורק ניגוני חב"ד, מהתחלה ועד הסוף. אני לא דואג, יש מספיק ניגונים" הוא אומר.

    אחריו עלה בעל התזמורת, שי ברק שהערב הוא מספר כי הוא מנגן עם הזמר (החב"די) נמואל הרוש "ב"ה הכל בסדר. האמת שאני עוד מעט בדרך לירושלים. יש הערב חתונה חב"דית שמתחילה מוקדם. היום ביקשו ש-90 אחוז מהשירים יהיו מניגוני חב"ד. חתונה חב"דניקית כהלכתה. גם אנחנו בע"ה ב-22:00 בלילה ננגן ונשיר את זה" אמר.

    לאחר מכן עלה לשידור המאסטרו (והשכן של טוקר) גרשון פריישטט שסיפר כי ברגעים אלו הוא באמצע להקליט גיטרות לפרוייקט חדש של התזמורת שיעלה בקרוב ולאחר שטוקר נזף בו על שאינו היה נוכח בשבת בשכונה, אמר "היום בע"ה אנחנו מנגנים ברמדה בירושלים עם הזמר אוהד מושקוביץ. גם אנחנו בע"ה ב22:00 בלילה ננגן את זה" הבטיח.

    הקלידן אבי דרור גם הוא הבטיח "בע"ה ננגן את הניגון הזה ב-22:00 באולמי הדקל בבני ברק שם הערב אני מופיע עם הזמר הענק אלי הרצליך. בכלל, כל חתונה מורכבת מפס קול של ניגונים חב"דים טובים, אנחנו עושים את הניגון הזה כמעט בכל ערב" אמר והוסיף כי בעקבות הראיון שנערך אתו בעבר אצל טוקר על יכולת הקסם שלו הוא בקושי מצליח לנגן ותור ארוך משתרך לראות את הקסמים.

    אחריו עלה לשידור עמי כהן שאמר "הזכרת לי לצאת מוקדם לירושלים. הערב אני מנגן בע"ה עם שלמה כהן בירושלים. בחרת ניגון שמתאים לכל שעה ולכל מצב באירוע. הניגון הזה הוא בקצב 'פאנק' ותמיד יש שבירה של הקצב המהיר וזה מלהיב את כולם. גם אנחנו בע"ה ננגן את זה" הבטיח.

    הבא בתור היה שלמה ברונר שלאחר איחולי "חורף בריא" סיפר כי הוא מנגן בע"ה הערב באשדוד לחתונה בסגנון ישיבתי וגם הוא בע"ה ב22:00 ינגן את זה "אנחנו עושים את זה בכל אירוע" אמר.

    הקלידן בני לאופר עלה גם הוא וסיפר כי הוא הערב מופיע בארמונות חן בבני ברק וגם הוא בע"ה בשעה 22:00 ינגן את הניגון הזה. לאופר לא שכח לציין כי לאביו, מגדולי המעבדים, משה לאופר, יש סדרה של דיסקים העוסקים בניגוני חב"ד. "שים את 'ויתן בפי'" המליץ לטוקר.

    "אחרון חביב היה גדול הקלידנים 'מוש מוש' הלא הוא, משה אברהם שהבטיח גם הוא כי בע"ה ב-22:00 גם הוא ישורר את הניגון הזה בבר מצווה בה הוא מופיע בעיר אלעד "בהחלט נעשה" אמר.